wtorek, 21 lipca 2020

Orzeźwiający napój z czerwonej porzeczki

Idealny napój na upały. W mojej wersji lekko kwaskowy, jeżeli wolicie zrobić słodszy to trzeba zwiększyć ilość cukru.
Wolę ten napój od kompotów, bo nie trzeba gotować owoców, więc zachowują cenne witaminy :)

Do przygotowania oprócz skladników potrzebne będzie drobne sitko (najlepiej większe, bo na małym przetarcie owoców zajmie za dużo czasu).

Składniki:
  • 600 gram dojrzałych czerwonych porzeczek (z ogonkami, nie trzeba obierać)
  • 2 szklanki soku z cytrusów (u mnie dziś mandarynkowy) - najlepsze są soki bez dodatku cukru, wyciskane samodzielnie lub kupne niepasteryzowane
  • pół szklanki wody
  • pół szklanki cukru
Przygotowanie:
1. Porzeczki zmiksować. Ja to robię w kielichowym blenderze do koktajli, ale zwykły blender też da radę. następnie dokładnie przetrzeć przez drobne sito. Pestki i łodyżki wyrzucić.
2. Zagotować wodę z cukrem. ostudzić.
3. Do przecieru porzeczkowego dodać wodę z cukrem i sok, zamieszać. Przelać do butelki lub słoika i schłodzić.

To, co nam wyjdzie to taki koncentrat do rozcieńczania. Ja rozcieńczam zimną wodą mineralną niegazowaną w proporcjach 1/3 porzeczek i 2/3 wody. Do tego kostki lodu i gotowe.
Nie polecam od razu mieszać z wodą i zostawić, bo napój się rozwarstwi.

Napój z czerwonej porzeczki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...