czwartek, 25 lipca 2013

Pizza lepsza, szybsza i tańsza niż z restauracji

Przepisu na doskonałą pizzę szukałam długo. Same z tym były problemy, bo: albo śmierdzi drożdżami, albo sucha, albo za miękka, albo to, albo tamto. Koniec końców znalazłam przepis, którego już nie porzucę.






Potrzebujesz:
ciasto: (na 2 pizze średnicy 26cm)
- 500g mąki tortowej (ja używam marki lubella)
- 10g suchych drożdży lub 30g świeżych
- łyżeczkę soli i cukru
- łyżkę oliwy z oliwek
- kaszę manną
- 250 ml ciepłej wody


Sos
- 4 łyżki ulubionego ketchupu - u mnie pikantne pudliszki
- 2 łyżeczki koncentratu
- 2 łyżki wody
- zioła: oregano i bazylia, w sumie koło 1,5-2 łyżki

Na pizzę
- mozarella (ok 75g. Ja używam mlekovity)
- pieczarki (ok 4 sztuki na 1 pizzę)
- salami (ok 7 plastrów)
- cebula (4-5plasterków, pokrojonych na mniejsze części)
- odrobina żółtego sera na wierzch (tylko troszkę!)

Przygotowanie:
- drożdże wsypać do ok 50 ml ciepłej wody (ciepłej! nie używaj wrzątku!). Dodać cukier i łyżkę mąki. Wymieszać i odstawić na chwilkę.
- Do dużej miski wsypać resztę mąki, sól, dodać oliwę. Wlać drożdże, wodę i zagnieść ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić na 1,5h.
- Z ciasta oddzielić połowę i wyłożyć na blat/stolnicę wysypaną kaszą manną. Rękoma rozciągnąć na szerokość tortownicy.
- Spód tortownicy wysmarować masłem, położyć na nim ciasto i rozklepać je jeszcze dłońmi, by wystawało poza. Obsypać brzegi żółtym serem i zwinąć do środka. Posmarować ciasto połową sosu i wyłożyć na nie pokruszoną mozzarellę. Dołożyć salami, pokrojone w półplastry pieczarki i cebulę. Posypać odrobiną żółtego sera.

Piec 12-15 minut w 220 stopniach na samym dole piekarnika.
Pozostałe ciasto użyć do przygotowania drugiej pizzy.
Oczywiście dodatki dowolne, ale zdecydowanie zachęcam do używania mozzarelli.

Smacznego!


1 komentarz:

  1. Dobrze wiedzieć, że ktoś ma sprawdzony przepis na ciasto do pizzy. :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...