piątek, 25 kwietnia 2014

Pierogi ze szpinakiem Ewy Wachowicz - rewelacyjne

Uczciwie przyznam, że z przepisów Ewy Wachowicz nigdy nie korzystałam. Uznałam, że zdecydowanie czas nadrobić zaległości. Mocno zachęcił mnie przepis na pierogi ze szpinakiem i białym serem.

Wybór tego przepisu był strzałem w dziesiątkę. Pierogi rozpływają się w ustach, a jednocześnie są wyraziste i pikantne. Ciasto na pierogi jest delikatne i miękkie, czyli takie, jak powinno.

Od siebie zmieniłam mąkę (pierogi robię z krupczatki) i mocniej doprawiłam. Farszu można próbować i dobierać ilości przypraw pod swój gust.

Zdecydowanie polecam pierogi ze szpinakiem i białym serem Ewy Wachowicz. Są pyszne!




Potrzebujesz:

Na ciasto pierogowe:

  • 2 pełne szklanki mąki krupczatki ( + do podsypywania przy wałkowaniu)
  • 1 pełną szklankę wrzątku
  • 1 jajko
Na farsz:
  • 250g mrożonego szpinaku
  • 250g (kostka) białego sera ( u mnie półtłusty)
  • 2 ząbki czosnku
  • czubata łyżka masła
  • sól, pieprz

Przygotowanie farszu:
  1. Szpinak rozmrozić. Ser zmielić (1 raz wystarczy)
  2. Na patelni rozgrzać masło i dodać przeciśnięty czosnek. Podsmażyć krótko i dodać szpinak. Smażyć na małym ogniu do odparowania wody
  3. Dodać ser i dokładnie wymieszać. Wyłączyć palnik i doprawić solą i pieprzem wedle uznania (polecam dać sporo pieprzu i doprawić na pikantno)
  4. Pozostawić do ostudzenia. W tym czasie przygotować ciasto pierogowe
Przygotowanie ciasta pierogowego:
  1. Mąkę usypać w kopczyk i zrobić w środku spore zagłębienie. Wlać wrzątek i nożem zagarniać mąkę z brzegów do środka - w ten sposób robi się ciasto zaparzane, które jest najlepsze do pierogów.
  2. Znów zrobić dziurkę w środku i wbić jajko. Podobnymi ruchami noża wymieszać je z mąką.
  3. Zagnieść ciasto ręcznie na jednolitą masę. Powinno ładnie odchodzić od rąk. W razie czego podsypać niewielką ilością mąki.
  4. Rozwałkować cienko ciasto (Ewa Wachowicz zaleca rozwałkowanie na 5 milimetrów ale dla mnie to jakieś koszmarne nieporozumienie). Dużo cieniej wałkujemy.
  5. Wykrawamy koła, napełniamy łyżeczką farszu i sklejamy. ja to robię przy pomocy plastykowego przyrządu do lepienia pierogów (w każdym supermarkecie można to kupić za kilka złotych - dobra inwestycja).
  6. Gotowe pierogi wrzucamy na osolony wrzątek. Od momentu wypłynięcia gotujemy 2-3 minuty. Wyjmujemy cedzakiem i na chwilę wkładamy do zimnej wody. Przekładamy na sito do odcedzenia. Gotowe!
Smacznego!




8 komentarzy:

  1. Mam swój sprawdzony przepis na pierogi ,pewnie jak każdy ,ale te na mące krupczatce bardzo mnie zaciekawiły ,muszę wypróbować ,farsz też super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię dania ze szpinakiem ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja podobnie jak ladylaura też mam swój sprawdzony przepis na ciasto pierogowe, ale faktycznie ten brzmi ciekawie. A szpinak, ser i czosnek to połączenie tak pyszne, że na pewno w pierogach będzie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Korzystam z tego przepisu na farsz. Pierogi smakują super. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak można używać czyjegoś przepisu i komentować : "koszmarne nieporozumioenie" ???? Jeżeli w jakikolwiek sposób, nie podoba mi się coś , to to zmieniam . Bez zbędnych komentarzy. Ewentualnie mówie, że DLA MNIE inne rozwiązanie jest lepsze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmieniam oczywiście, ale komentować też mam prawo :) Wolnoć Tomku... w swojej kuchni :) Nie wiem skąd taki wniosek, że nie można swoich opinii wyrażać ;) Dla mnie pierogi o grubości 1 cm ciasta są nieporozumieniem. To raczej calzone,ale do tego trzeba drożdży :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  6. grubość ciasta 5 mm jest idealna

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesli cos mi nie pasuje to nie robie i nie komentuje .Takimi uwagami mozna sprawic komus przykrosc.5 mm grubosc ciasta ok.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...