piątek, 3 kwietnia 2015

Pasztet z mięsa z rosołu ze zdrowym sosem tatarskim

Zapraszam do wypróbowania przepisu na zdrowy, domowy pasztet. Z mięsa rosołowego na ogół robię pierogi, które potem zamrażam. Jednak w sezonie zimowo wiosennym rosół i inne zupy na jego bazie je się u nas tak często, że za każdym razem robiąc pierogi miałabym ich teraz pełną zamrażarkę. Podpatrzyłam u Danusi przepis na pasztet  z wykorzystaniem kaszy gryczanej co szczególnie mi się spodobało. Pozmieniałam to i owo, dodałam wątróbkę, a kaszę ugotowałam w zalewie z grzybów. Pasztet wyszedł pyszny, soczysty, jeden z lepszych jakie jadłam. Bardzo Wam polecam na Święta i na co dzień.

Do pasztetu polecam zdrowy sos tatarski, na który przepis zamieściłam tutaj - klik

pasztet z mięsa z rosołu i kaszy gryczanej

Składniki:

  • 100 g kaszy gryczanej
  • mała garść suszonych grzybów leśnych
  • łyżka sosu sojowego
  • 1 liść laurowy
  • mięso z rosołu (miałam około 20 dag wołowego + 2 całe udka, + 4 skrzydełka)
  • 2 marchewki z rosołu
  • 15 dag wątróbki drobiowej
  • 250 g pieczarek
  • 2 cebule
  • 2 jajka
  • 2 łyżki kaszy manny
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki musztardy sarepskiej
  • przyprawy: sól morska, pieprz cayenne, tymianek, majeranek
  • w oryginalnym przepisie była 1 łyżka mąki ziemniaczanej, której ja nie dodałam
  • olej do smażenia
  • kasza manna i masło do wysmarowania formy
Przygotowanie:
Kasza:
  1. Grzyby zalewamy 1,5 szklanki wrzątku, odstawiamy aż zmiękną. Wodę odcedzamy i mierzymy jej ilość. 
  2. Do rondla wsypujemy kaszę. zalewamy 1,5 szklanki płynu = wody z grzybów + odpowiednia ilość zwykłej wody dla uzupełnienia. 
  3. Do kaszy z wodą dodajemy namoczone grzyby, liść laurowy i sos sojowy. Przykrywamy rondel. Zagotowujemy. Gdy kasza wchłonie wodę zdejmujemy ją z ognia i zawijamy w koc lub duży ręcznik na pół godziny. po tym czasie studzimy.
Pieczarki:
  1. Pieczarki obieramy i ścieramy na grubych oczkach.
  2. Cebulę kroimy w kostkę.
  3. Na patelni rozgrzewamy niedużą ilość oleju. Szklimy cebulkę i dodajemy pieczarki. Smażymy aż będą gotowe. Studzimy.
Wątróbka:
Oczyszczamy mięso i smażymy do zbrązowienia na niedużej ilości oleju. Studzimy.

Przygotowanie pasztetu:
  1. Mielimy wątróbkę, mięso z rosołu, marchewkę, pieczarki, kaszę. 
  2. Dodajemy pozostałe składniki oprócz jajek.
  3. Dokładnie mieszamy i doprawiamy masę.Jajka dodajemy dopiero na końcu gdy masa będzie już odpowiednio doprawiona
  4. Foremkę smarujemy masłem i wysypujemy kaszą manną. Wkładamy masę do formy i wyrównujemy.
  5. Pieczemy 1 godzinę w 200 stopniach. kroimy po wystudzeniu.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...