niedziela, 29 września 2013

Bardzo puszysty sernik

Bardzo puszysty, delikatny i wilgotny sernik. Zawsze piekę z tego samego przepisu i to jedna z niewielu potraw, w których nie mam najmniejszej ochoty nic zmieniać. Dla mnie jest wręcz idealny.

Uprzedzam, że sernik należy piec w wysokim naczyniu, a nie zwykłej blasze.



Potrzebujesz:
na spód:
pół kostki Kasi
2 szklanki mąki tortowej
2/3 szklanki cukru
3 żółtka
1,5 łyżki kakao
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 czubatą łyżkę śmietany (ponieważ do sernika będzie potrzebna kremówka, to używam właśnie jej. Śmiało można dodać inną, np 18 %)


Masa serowa:
1kg gotowego sera na sernik
8 jajek
2 budynie śmietankowe bez cukru
1,5 szklanki cukru
500 ml śmietany kremówki
cukier wanilinowy

Przygotowanie:
Składniki spodu zagnieść na jednolite ciasto, zawinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki na minimum godzinę. Po tym czasie możemy zająć się przygotowaniem masy serowej:
1. W dużej misce lub garnku umieszczamy ser. Dodajemy cukier i cukier wanilinowy, dokładnie mieszamy.
2. Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka dodajemy do sera i dokładnie mieszamy.
3. Do sera wsypujemy budynie. Mieszamy
4. Pianę z białek ubijamy na sztywno. Dodajemy do sera i znów mieszamy.
5. Na koniec dodajemy ubitą kremówkę. Całą masę można krótko zmiksować, by składniki ładnie się połączyły.

Wysokie naczynie wykładamy papierem do pieczenia. Uwaga! Sernika nie piekę w zwykłej blasze do ciasta. W trakcie pieczenia ciasto niemal potraja swoją objętość. Używam żeliwnego naczynia 12 cm wysokości i ciasto wypełnia je niemal w całości, mimo że przed pieczeniem mniej niż połowę.





Moje naczynie ma wymiary 25x34 i 12 cm głębokości - jak widać sernik ładnie rośnie.



Gdy odpowiednie naczynie mamy wyłożone papierem na dnie układamy nasz blat. Ja kulkę ciasta spłaszczam w dłoni, wkładam do środka i rękoma formuję na kształt formy.
Na to wylewamy masę serową.
Pieczemy godzinę w 180 stopniach. Wyłączamy piekarnik i pozostawiamy w nim sernik do ostudzenia.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Pysznyy ,czekolada i ser ,mniamm,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłem ten sernik na sylwestra. Rodzinka była zachwycona. Wyszedł super. Dziękuję za przepis!!! Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku, zdrowia i super wypieków!!! Rynio.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że sernik smakował :)
      Wszystkiego dobrego w Nowym Roku dla Ciebie i rodzinki :)

      Usuń
  3. Faktycznie rośnie na 12 cm? Pytanie do tych, którzy próbowali przepisu

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam ten sernik i to najlepszy sernik jaki w życiu jadłam!:) Jak ktoś nie lubi sernika to ten polubi! Pyszny i puszysty jak puch! Rośnie wysoki ale ja go piekłam na zwykłej blaszce 35 i pól na 28 i pól, wysokość 7 cm. Nie wypada ale urośnie trochę nad blachę. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. U mnie szwagier nie lubił serników, a odkąd mojego spróbował to jego ulubione ciasto :) Więc faktycznie coś w tym jest :)

      Usuń
  5. Ostatnio do sernika podaje mus malinowy.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...