czwartek, 27 marca 2014

Risotto z kurczakiem i szpinakiem

Dziś proponuję Wam pyszne risotto z kurczakiem i szpinakiem. Do przygotowania użyłam zupy pomidorowej (bez śmietany) - zostało mi trochę a po 2 dniach już jakoś nie mieliśmy ochoty. Szkoda wylewać pyszną zupę więc zdecydowałam się na jej bazie zrobić risotto. Efekt przerósł moje oczekiwania! Teraz znów muszę gotować pomidorową :D Oczywiście możecie użyć też bulionu warzywnego, warzywno drobiowego czy tak jak ja zupy pomidorowej (bez śmietany)

Jeśli zaś o szpinak chodzi - jeśli macie w domu kogoś, kto "absolutnie nie!" to warto zacząć przekonywać od tej potrawy. Szpinaku jest tu mało, w sumie tylko daje kolor (i oczywiście wartości odżywcze), natomiast w smaku i zapachu niemal niewyczuwalny. Jak już po małej ilości przekonacie rodzinkę, że szpinak to nie trucizna to potem łatwiej przekonacie do niego, gdy będzie występował w większej dawce przy innych potrawach.

Risotto robi się bardzo szybko, a smak jak dla mnie rewelacyjny. Koniecznie spróbujcie!

Potrzebujesz:
  • 1 podwójną pierś kurczaka
  • 1 torebkę białego ryżu
  • 1 cebulę
  • 150-200 ml zupy pomidorowej bez śmietany, bulionu warzywnego lub warzywno drobiowego
  • 50 g mrożonego szpinaku
  • 50 g masła
  • 1 łyżka oliwy z oliwek

Przygotowanie:
  1. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę.
  2. Mięso myjemy, osuszamy i oczyszczamy z błon. Kroimy w niedużą kostkę.
  3. Na patelni rozgrzewamy masło z oliwą. Smażymy cebulę i mięso koło 5 minut często mieszając. 
  4. Wsypujemy surowy ryż. Dokładnie mieszamy i podlewamy połową bulionu. Mieszamy,  przykrywamy i dusimy koło 10 minut aż ryż wchłonie bulion.
  5. Dodajemy resztę bulionu i znów przykrywamy. Dusimy kolejne 10 minut. Po tym czasie odkrywamy i próbujemy, czy ryż jest miękki. Jeśli nie to dajemy mu jeszcze trochę płynu i doduszamy, jeśli tak to odparowujemy krótko nadmiar bulionu. 
  6. Na koniec dodajemy szpinak (nie trzeba wcześniej rozmrażać). Gdy szpinak się zagrzeje i rozpadnie doprawiamy wedle uznania (sól, pieprz, zioła, co kto lubi)
Risotto najlepiej smakuje podane tuż po przygotowaniu. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...