środa, 11 maja 2016

Sałatka makaronowa

To chyba najlepsza sałatka makaronowa, jaką kiedykolwiek jadłam. Dodatek ziół prowansalskich nadaje wspaniałego smaku i wydobywa to, co najlepsze. Kiedyś taką sałatkę z ziołami robiłam z tortellini sałatka z tortellini - przepis - ale od dawna nie mogę dostać tortellini pieczarkowego. Chyba zniknęło z planety.

Z makaronem też smakuje świetnie ;)

Sałatka makaronowa

Składniki: (na dużą imprezę)


  • 1 opakowanie makaronu typu kolanka lub innego drobnego makaronu z dziurką w środku
  • 1 puszka kukurydzy
  • 2 duże czerwone papryki
  • 1 ogórek zielony
  • słoik ogórków konserwowych (użyłam prawie cały, bez 2-3 sztuk)
  • 5 jajek ugotowanych na twardo
  • 10 g ziół prowansalskich (opakowanie)
  • pół słoika cebulek marynowanych
  • szynka konserwowa - 30 dag
  • majonez - około 5-6 łyżek
Przygotowanie:
Makaron gotujemy al dente i studzimy.
Składniki drobno kroimy w kostkę. Cebulki siekamy na drobniejsze kawałki.
Całość mieszamy z majonezem i doprawiamy ziołami. Odstawiamy do lodówki do przegryzienia na godzinę.

Smacznego!


11 komentarzy:

  1. takiej jeszcze niemam w mojej kolekcj wiec ja zrobie zapraszam na nowego bloga

    OdpowiedzUsuń
  2. chodziła za mną jakąś sałatka i teraz już wiem, że to ta z majonezem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No, i to jest porządna sałatka! Ja bym jeszcze rozważył zamiast szynki tuńczyka, chociaż nie każdemu to pewnie będzie odpowiadać, ale niewiele lepszych rzeczy do makaronu jest jak tuńczyk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuję z tuńczykiem :) Jedno z moich ulubionych dań to tuńczyk w sosie śmietanowym z makaronem ;)

      Usuń
  4. Świetne! Tylko zamiast majonezu dodam jogurt naturalny;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł. Sama często robię coś podobnego z paluszkami krabowymi. Wyśmienite :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne! Tylko zamiast majonezu dodam jogurt naturalny;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też bym coś dodał zamiast majonezu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. hejka musze sobie takie zrobic u siebie

    OdpowiedzUsuń
  10. udało się to przygotować, faktycznie jak to się mówi niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...