sobota, 18 stycznia 2014

Łatwy kapuśniak z kiełbasą

Obiecany przepis na znakomity kapuśniak. Mój mąż te zupkę uwielbia a ja szczerze mówiąc nie byłam nigdy miłośniczką - póki nie zrobiłam wedle poniższego przepisu. Uczciwie powiem, że mi smakowało, a za kapuśniakiem nie przepadam. Okazuje się jednak, że to pyszna zupa :) Zachęcam do wypróbowania przepisu.





Potrzebujesz:
domową kostkę warzywną
0,5 kg kapusty kiszonej
0,5 kg ziemniaków
3 litry wody
0,4 kg kiełbasy (u mnie śląska)
2 łyżki majeranku


Przygotowanie:
Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę. Wrzucamy do dużego garnka i zalewamy 2,5 litra wody. Dodajemy kostkę warzywną i gotujemy, aż ziemniaki będa miękkie.

W tym samym czasie kapustę drobno szatkujemy, zalewamy pozostałą wodą i gotujemy godzinę pod przykryciem. Razem z wywarem dodajemy do ugotowanych ziemniaków.
Kiełbasę kroimy w półplastry i smażymy na odrobinie oleju. Przekładamy do zupy. Całość doprawiamy majerankiem (ja nie dodawałam nic więcej, kostka warzywna jest znakomicie doprawiona i nic już dodatkowo nie trzeba.)


Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Dzisiaj robie. Przepis bardzo mi sie podoba a maz lubi dobrze zjeść...kielbasa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupka pycha, ale chyba następnym razem dodam coś wędzonego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można, chociaż ja akurat nie przepadam :) Ale jesli ktoś lubi to czemu nie :))

      Pozdrawiam i dziękuję za wypróbowanie przepisu :)

      Usuń
  3. Przepyszny kapuśniak! Smak z dzieciństwa! Polecam dodać kiełbasę dobrej jakości, bo ona dodatkowo aromatyzuje zupę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny ten przepis na zupkę :-) pyszna mi wyszła. Tylko nie gotowałam kapusty bo byla dobra swojska ze słoika.Dodatkowo dałam krojony w kostke boczuś polecam. Pyszna. ;-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...