niedziela, 14 czerwca 2015

Deser z truskawkami - lekki i chłodzący

Orzeźwiający i lekki deser truskawkowy idealny na upalne dni.
Z podanych proporcji wyjdzie około 10 deserów - ja zrobiłam dwa w ładnych szklankach i 8 w przezroczystych, plastykowych kubeczkach 0,3l. Kubeczki ustawiłam w żeliwnym naczyniu i całą noc chłodziłam w lodówce, a potem w tym samym naczyniu wiozłam 2 godziny w upale na działkę - dojechały całe i nie rozpuściły się :) Jeśli deser podajecie w domu możecie zrobić go w dużych kieliszkach, szklankach czy pucharkach. Deser jest prosty w wykonaniu (cała praca to obranie truskawek, reszta robi się praktycznie sama). Polecam

Deser z truskawkami

Składniki: (na około 10 porcji deseru)

  1. 1,5 kg ładnych, słodkich truskawek
  2. 2 opakowania galaretki truskawkowej
  3. 250 g serka mascarpone
  4. 4 małe opakowania serka homogenizowanego waniliowego
  5. 1 litr wody
Przygotowanie:
  1. Galaretki zalewamy litrem wrzątku, odstawiamy do przestudzenia
  2. Odkładamy 10 najładniejszych truskawek do dekoracji. Pozostałe truskawki obeiramy z szypułek i kroimy na połówki lub ćwiartki.
  3. 3/4 truskawek rozsypujemy w pucharkach i zalewamy ostudzoną galaretką. Odstawiamy do lodówki do stężenia (najlepiej na noc)
  4. na stężałą galaretkę wykładamy pozostałą 1/4 truskawek
  5. Serki dokładnie mieszamy, rozkładamy po równo na truskawkach.
  6. Dekorujemy wcześniej odłożonymi truskawkami 

Prawda, że proste? :)
Smacznego!



2 komentarze:

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...