wtorek, 16 czerwca 2015

Zapiekanka "sprzątanie lodówki"

Wszyscy to znamy. Co jakiś czas w lodówce zbierają się jakieś końcówki produktów i trzeba kombinować co zrobić, by się nie zmarnowały. U mnie wczoraj była zapiekanka z mięsem mielonym i ziemniakami - a dodałam do niej sporo "tego i owego". Wyszło PYSZNIE :)

Zapiekanka z mięsem mielonym

Składniki:

  • 0,5 kg mielonego mięsa (u mnie indyk, ale może być wieprzowe)
  • około 10 średnich pieczarek
  • około 10 małych ziemniaków
  • 200 ml gęstej śmietany 
  • 3 jajka
  • ser żółty : u mnie końcówka około 10 dag
  • 1 por (można dać cebulę)
  • 1 marchewka
  • 3 łyżki oleju
  • tymianek, pieprz cayenne, słodka papryka, sól
  • dodatkowo olej do smażenia i wysmarowania formy
Przygotowanie:
  1. Pora drobno poszatkować, pieczarki zetrzeć na dużych oczkach a marchew na małych.
  2. Ziemniaki obrać i pokroić w plastry grubości 1 mm - najlepiej przy użyciu specjalnej szatkownicy. Jeśli będą za grube mogą się nie dopiec.
  3. W misce wymieszać 3 łyżki oleju z płaską łyżeczką słodkiej papryki i szczyptą soli morskiej. Wrzucić pokrojone ziemniaki i przemieszać
  4. Na patelni rozgrzać kilka łyżek oleju. Dodać płaską łyżeczkę mielonej papryki, pół płaskiej łyżeczki pieprzu cayenne i tymianku, podsmażyć krótko przyprawy. Dodać pora i pieczarki, podsmażyć kilka minut aż por zmięknie, dodać mięso i smażyć 3 minuty (ma być jeszcze surowe). Wyłączyć palnik i wmieszać startą marchewkę.
  5. Jajka zmiksować z serem i smietaną. Doprawić pieprzem, solą.
  6. Formy* wysmarować olejem. Na dnie położyć mięso i ubić na płasko. Na mięso rozłożyć równo plastry ziemniaków, zalać sosem śmietanowym.
  7. Piec do zrumienienia około 30 minut w 200 stopniach
*Ja użyłam 2 silikonowych foremek o średnicy 15 cm, jeśli nie macie takich użyjcie małej tortownicy wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia

Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...