środa, 16 września 2015

Chrupiące placki ziemniaczane mojej babci

Uwielbiam placki ziemniaczane, a najbardziej te chrupiące, złościste i solidnie doprawione. Zwykle zajadam je bez niczego, choć niektórzy jedzą z cukrem, śmietaną - ja wolę albo same albo w towarzystwie jakiegoś sosiku z pieczarkami na przykład.
Dla mnie chrupiące placki ziemniaczane są tak pyszne, że zwykle nawet nie myślę o tym, by cokolwiek do nich dodawać - niema takiej potrzeby :)

Przepis dała mi babcia :) Wiecie, przepis na placki od babci to jest TO! :)

Chrupiące placki ziemniaczane

Składniki:

  • 5 średniej wielkości ziemniaków
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mąki
  • ćwiartka małej cebuli
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia (rzepakowy)
Przygotowanie:
  1. Ziemniaki obrać, zetrzeć na tarce o małych oczkach razem z cebulą. Nie odsączać!
  2. Dodać jajko i mąkę, wymieszać, doprawić niepełną łyżeczką soli i pieprzu
  3. Patelnie mocno rozgrzać z olejem (cała powinna być przykryta olejem, ale cienką warstwą, więc nie przesadzajmy z ilością tłuszczu)
  4. Formujemy nieduże placuszki grubości około 0,5 cm.
  5. Smażymy na średnim ogniu do zezłocenia z obu stron.
  6. Przed podaniem odsądzamy nadmiar tłuszczu na ręczniku papierowym.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...