piątek, 2 sierpnia 2013

Podwójna tortilla ala "pizza" z sosem francuskim

Szybkie w przygotowaniu i bardzo smaczne. Do tortilli użyłam własnej roboty sosu francuskiego z papryką
Jeśli wolisz, możesz użyć zwykłego ketchupu lub innego sosu, ale polecam wersję z francuskim - bardzo wzbogaca smak potrawy.


Potrzebujesz: (2 porcje)
0,5kg piersi kurczaka
4 placki tortilli pszennej
pół pomidora
2 liście sałaty lodowej
pół papryki
ketchup
sos francuski z papryką (lub więcej ketchupu)
ser żółty w kostce
przyprawa gyros
oliwa z oliwek

Przygotowanie:

Kurczaka pokrój w kostkę, dodaj 3 łyżki oliwy i ok 2-3 łyżki przyprawy gyros. Dokładnie wymieszaj i odstaw na bok na czas przygotowywania reszty.
Sałatę pokrój w paski, pomidora i paprykę w kostkę.

na blasze wyłożonej papierem do pieczenia ułóż dwa placki tortilli ( u mnie to były dwie blachy ułożone piętrowo w piekarniku).
Na każdy placek nałóż łyżkę ketchupu i rozsmaruj. Posyp odrobiną startego sera i przykryj drugim plackiem. Posmaruj drugi placek ketchupem i posyp serem. Ułóż sałatę, na nią pomidora i paprykę.

Kurczaka usmaż na bardzo mocnym ogniu. Przełóż na wierzch tortilli i polej sosem francuskim. Całość posyp jeszcze żółtym serem i zapiekaj w 180 stopniach ok 5-7 minut.


Z podanych proporcji wychodzą 2 podwójne "pizze", bardzo sycące. Mąż zjadł całą, ja nie dałam rady, więc jeśli nie jesteś głodomorem możesz zmniejszyć ilość mięsa.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...