piątek, 9 maja 2014

Ciasteczka owsiane

Miałam piec w niedzielę ale coś mnie natchnęło i zrobiłam teraz. Oczarował mnie zapach, smak powalił :) Podczas pieczenia aromat jest cudowny. Same ciasteczka są kruche, lekko chrupiące, nie za słodkie. W sam raz do herbaty. Robi się je bardzo szybko. Z podanej porcji wyszło mi 20 ciasteczek. Przepis już dawno wypatrzyłam w Małej Cukierence, w końcu doczekał się realizacji :)




Potrzebujesz:

  • 200 g masła w temperaturze pokojowej
  • 1 jajko w temperaturze pokojowej
  • 1 szklankę mąki pszennej 
  • 2,5 szklanki płatków owsianych
  • 0,5 szklanki bakalii (użyłam mieszanki studenckiej)
  • 3/4 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Przygotowanie:
  1. Wymieszać mąkę, sodę i sól.
  2. W osobnej misce blenderem utrzeć masło. Dodać cukier i cukier wanilinowy i ucierać 2-3 minuty. Dodać jajko i wymieszać.
  3. Dodać mąkę, płatki i drobno posiekane bakalie. Wymieszać.
  4. Rozgrzać piekarnik z termoobiegiem do 170 stopni.
  5. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia
  6. Z ciasta formować kulki, kłaść je na papierze i spłaszczać na grubość poniżej 0,5 cm. Wyrównać brzegi na miarę możliwości.
  7. Piec 15 minut
  8. Przed podaniem wystudzić.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...