piątek, 9 maja 2014

Czego NIGDY nie robić w sklepie

Dziś nie mam dla Was przepisu. Mam za to parę słów do powiedzenia, które są zarówno dobrą radą, jak i gorącą prośbą.




Nie dotykajcie jedzenia w sklepach! Ja wiem i rozumiem, że każdy uważa się za osobę dbającą o czystość. Wybitnie nas złoszczą zarzuty, że nie dbamy o higienę. Wręcz oburzają! Tyle, że w sklepie kompletnie niema znaczenia, że rano przez godzinę szorowaliście się w wannie. Niema znaczenia, że przed wyjściem z domu wymyliście ręce w mydle antybakteryjnym. Wszystko to trafia szlag w momencie dotknięcia rączki sklepowego wózka czy koszyka. Odkąd muśniecie ją palcem Wasze ręce są brudne!
Kto przed Wami tego koszyka dotykał? Czy mył ręce po skorzystaniu z WC? (na pewno nie wszyscy to robią! Wystarczy sobie postać przy umywalkach w supermarkecie i zobaczyć jak wiele osób wychodzi z WC i nie podchodzi do umywalek!)
Ile zakatarzonych osób ocierało nos palcami a potem brało w tę rękę Wasz koszyk?
Jak widzę osobę, która maca żywność tą samą ręką, którą dotykała koszyka i zwracam uwagę to zawsze jest pełne oburzenie. No bo jak mogę sugerować komuś, że brudzi żywność palcami? „Ależ ci młodzi ludzie niewychowani teraz, widziała pani?” – tak sobie o mnie dwie starsze panie rozmawiały na głos… a potem wróciły do domów i najadły się bułek z nie wiadomo jakimi pysznymi dodatkami serwowanym przez innych klientów sklepu.


Kiedyś była zasada: obmacałeś – musisz kupić. Sam sobie to jedz potem! To była świetna zasada.

Moja prośba: 
  • nigdy nie dotykajcie żywności w sklepie, bo będąc w nim nigdy nie macie czystych rąk!
  • Zwracajcie uwagę ludziom, którzy dotykają żywności. Możecie też zwrócić uwagę obsłudze sklepu.
  • Nie kupujcie w sklepach, gdzie obsługa pozwala ludziom na dotykanie żywności. Ja warzywa kupuję na bazarze, gdzie towar podaje sprzedawczyni.
  • Nigdy nie wkładajcie do koszyka niezabezpieczonej żywności. Czasem widzę że naklejkę z kodem osoby naklejają np. bezpośrednio na paprykę, a potem wsadzają ją do koszyka bez siateczki. Przecież koszyki są stawiane na ziemi a potem wkładane jeden w drugi! Dno koszyka to mieszanina zarazków i brudu z podłogi! Chleb włożony luzem do koszyka to już kompletny absurd!


Mam nadzieję że ta wypowiedź zmieni postępowanie chociaż jednej osoby. Jeśli tak, to było warto ją zamieścić.



Pozdrawiam, miłego weekendu!

Edit: No to się rozszalało piekło :)
Ja rozumiem, że każdy ma prawo mieć własne zdanie, ale większość komentarzy nie mogę publikować, bo są obraźliwe. Wyzywanie ludzi od brudasów (strona 1) czy paranoików (strona 2) nic nie zmieni w nastawieniu kogokolwiek. Dlatego dyskusję ucinam i usuwam wszystkie komentarze niezależnie od tego, kto jakie miał zdanie. 
Post to moja wypowiedź i prośba. To blog a nie forum dyskusyjne :)

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...