środa, 7 maja 2014

Młoda kapusta najlepsza

Czekałam, tęskniłam, odliczałam dni... z miłości! Miłości do młodej kapusty, którą absolutnie uwielbiam.
Babcia mojego męża przyrządza młodą kapustkę zupełnie inaczej, niż ja. Dodaje mięso, o ile dobrze pamiętam od szynki, i taką kapustkę podaje samą do ziemniaków.
Ja jednak mięso wolę osobno na talerzu. Dlatego tradycyjnie już najpierw młoda kapusta u mnie - podduszona na masełku z koperkiem. Za jakiś czas może dodam przepis babci męża (jak zdradzi!) bo ta jej też ma w rodzinie ogromne powodzenie.

A co do koperku: jem go wyłącznie o tej porze roku, z młodą kapustą. Zwyczajnie sobie młodej kapusty nie wyobrażam bez koperku.





Potrzebujesz:

  • 1 główkę młodej kapusty
  • 100 g masła
  • pół pęczka koperku (jeśli lubisz możesz dać cały)
  • 1 duża cebula
  • śmietana (dałam około 100 ml gęstej śmietany 18%)
  • płaska łyżeczka soli
  • płaska łyżeczka pieprzu
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • pół domowej kostki rosołowej  (jeśli nie masz możesz doprawić kapustę vegetą do smaku, chociaż polecam zrobić kostki
Przygotowanie:
  1. Kapustę umyć, odrzucić 2 zewnętrzne liście i poszatkować.
  2. Umieścić kapustę w garnku, zalać wodą by przykryła całą kapustę. Zagotować. od zagotowania gotować 5 minut, odcedzić na durszlaku.
  3. W garnku roztopić masło i zeszklić na nim pokrojoną w drobną kostkę cebulkę.
  4. Na cebulę wrzucić kapustę. Dodać sól, pieprz i kostkę (lub vegetę). Smażyć przez chwilę.
  5. Podlać kapustę 300 -350 ml wody. przykryć i dusić na małym ogniu aż kapusta zmięknie (nie ma być rozgotowana, trzeba sprawdzać czy dobra. U mnie gotowała się koło 20 minut).
  6. Jeśli w kapuście stoi za dużo wody należy jej część odlać przed dodaniem śmietany. Wody powinno być ledwo co na dnie.
  7. Dodajemy śmietanę i mieszamy
  8. Zaprawiamy mąką.
  9. Na sam koniec dodajemy opłukany, drobno posiekany koperek.
Podajemy do obiadu: u mnie obowiązkowo do musztardowych kotletów mielonych (spróbujcie koniecznie takie zrobić!)

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ja również uwielbiam młodą kapustę, chociaż robię ją w trochę inny sposób, bo bez śmietany i cebuli. Ale tak jak piszesz: obowiązkowo z dużą ilością koperku. Ależ zgłodniałam patrząc na to zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...