czwartek, 2 października 2014

Udka kurczaka pieczone z warzywami i chorizo

Dziś polecam Wam soczyste udka kurczaka z pieczonymi warzywami. Mięso jest wilgotne i aromatyczne, a warzywa wyraziste i lekko chrupiące. Nam szalenie smakowało, a chipsy z chorizo to już absolutna poezja :) inspiracja tutaj, pozmieniałam to i owo
Gorąco polecam, ja będę z przyjemnością wracała do tego dania

Udka kurczaka pieczone z warzywami

Składniki:

  • 2 udka kurczaka
  • 1 mała cukinia
  • 2 średnie cebule
  • papryka czerwona i zielona
  • 300 g ziemniaków
  • 10 ząbków czosnku
  • 50 g cienko krojonej kiełbasy chorizo (użyłam salami chorizo)
  • przyprawy: sól, pieprz, czosnek granulowany, ostra i słodka papryka
  • olej rzepakowy
Przygotowanie:
  1. Rozgrzać piekarnik do 200 stopni
  2. Udka umyć, osuszyć. 4 ząbki czosnku obrać i pokroić w cienkie plasterki. plasterki rozmieścić pod skórą kurczaka.
  3. Papryki pokroić w paski, cukinię w grubsze plastry. Ziemniaki i cebulkę obrać i pokroić w ósemki.
  4. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia ułożyć warzywa i czosnek w łupinie. Skropić olejem i posypać pieprzem, wymieszać.
  5. Kurczaka posypac solą, pieprzem i paprykami. Skropić olejem i wetrzeć przyprawy. 
  6. na warzywach położyć kurczaka Skórą do dołu.
  7. Piec 20 minut. po tym czasie kurczaka zdjąć z blachy a warzywa doprawić solą, pieprzem, paprykami i czosnkiem. Dodać chorizo i wymieszać. ułożyć kurczaka skórą do góry i podpiec jeszcze 20 minut. Można dłużej jeśli skórka się nie dopiecze - ja skóry nie jadam więc u mnie 20 minut wystarczy.
Smacznego!

Pieczenie warzyw

udko kurczaka pieczone z warzywami i chorizo

1 komentarz:

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...