poniedziałek, 16 listopada 2015

Elegancka przekąska (również na Wigilię)

Zaczynacie już powoli myśleć o Bożym Narodzeniu? Niektóre przysmaki już teraz należy robić. Niedługo nastawię długodojrzewający piernik oraz buraki do ukiszenia na barszcz, a ponieważ juz teraz w mojej głowie krążą pomysły na świąteczne dania to jednym z nich się podzielę. Fantastyczny, bardzo zdrowy tatar ze śledzia podany na grubym plasterku pieczonego ziemniaka. Pyszna, pełna smaku przystawka/przekąska doskonała na Wigilię. Zrobiłam dziś troche na spróbowanie - robi się raz dwa, a ja żałuję, że zrobiłam tak mało. Napewno przygotuję taką przekąskę na Wigilię, a do tej pory jeszcze pewnie nie raz zagości w moim domu bez żadnej okazji.
Sądzę, że nada się też na przekąskę na niedużą imprezę - wszytsko można przygotować wcześniej a podczas przyjęcia tylko podgrzać ziemniaki w piecu. Mogą się trochę wysuszyć ale nie powinno to bardzo przeszkadzać bo podane z tatarem i tak będą wilgotne.

Przekąska ze śledziem

Składniki:

  • tatar śledziowy - przygotowany wedle tego przepisu (link do mojego bloga ze zdrowymi potrawami)
  • 5 średnich ziemniaków
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • po 1 płaskiej łyżeczce pieprzu czarnego, czosnku granulowanego i mielonej słodkiej papryki
(do ziemniaków nie dodajemy soli - będą podawane ze słonawym tatarem)
ZIemniaki obrać, opłukać i osuszyć.
Pokroić w plastry 0,5 cm grubości.
Posypać przyprawami, polać olejem i dokładnie wymieszać.
Ułożyc na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (nie powinny leżec jeden na drugim). Przykryć folia aluminiową.
Piec 20 minut w 200 stopniach. Po tym czasie zdjąć folie i piec kolejne 20 minut.

Na plasterku ziemniaka ułożyć porcję tatara, udekorować koperkiem.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...