czwartek, 29 maja 2014

Sałata obiadowa inaczej

O tej porze roku mój organizm stanowczo domaga się mnóstwa warzyw do każdego posiłku. Dziś proponuję Wam urozmaicenie zwykłej sałaty do obiadu. Przepis jest ciekawy i warty wypróbowania szczególnie z tego względu, że sałata z sosem jest zdrowsza, niż bez niego. W końcu baza sosu tzatziki to kolejne warzywo z jogurtem naturalnym i przyprawami. Dzięki nim sałata nabierze pikantnego wyrazu. U mnie na stole gości coraz częściej szczególnie, że mąż lubi gdy mu wszystko sosem ocieka. A w tym wypadku im więcej sosu mu dam tym lepiej dla zdrowia. Przepis doskonały :)



Potrzebujesz:

1 ogórka zielonego
100-150g jogurtu naturalnego
2-3 łyżki posiekanego koperku
1 łyżka granulowanego czosnku
świeżo mielony pieprz

Mała główka sałaty
pęczek rzodkiewek
Pomidor
cebula
ulubione kiełki

Przygotowanie:
Ogórka obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Odcisnąć sok. Dodać jogurt, koperek i czosnek do smaku. Sos powinien być bardzo intensywny w smaku.

Na talerzach rozłożyć umytą i porwaną sałatę a na nią taką ilość sosu, jaka nam odpowiada (u mnie 4-5 łyżeczek a u męża 4-5 łyżek). Na wierzchu poukładać pozostałe warzywa.

Podawać do obiadu, u mnie z Udkami kurczaka pieczonymi w ketchupie.
Do takiego bukietu surówek ziemniaków już nie podaję.

Smacznego!


1 komentarz:

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...