piątek, 26 czerwca 2015

Koperty z ciasta francuskiego

Kolejna wariacja z naszymi ukochanymi pieczarkami w sosie sojowym. Oczywiście niema przymusu używania go ale zdecydowanie polecam spróbować, bo pieczarki wychodzą przepyszne.
Koperty z ciasta francuskiego to dość prosty, ale i bardzo smaczny obiad. Podałam do nich zwykłą fasolkę szparagową, było pysznie :)
Koperty z ciasta francuskiego

Składniki:


  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 0,5 kg filetów z kurczaka
  • 300 g pieczarek
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 8 plasterków serka topionego
  • ketchup
  • 3 łyżki oleju rzepakowego + olej do smażenia pieczarek
  • 1 jajko
  • 1 łyżka soku z cytryny
Przygotowanie:
  1. Mięso dzielimy na kilka większych cześci (muszą się zmieścić do kopert). Mięso doprawiamy wedle własnego gustu (tym razem użyłam tymianku, czarnego pieprzu i soli morskiej). Dodajemy sok z cytryny oraz olej i dokładnie mieszamy. odstawiamy do lodówki na minimum godzinę.
  2. Pieczarki obieramy (nie myjemy). Kroimy w ósemki
  3. Na patelni mocno rozgrzewamy olej (największy ogień). Wrzucamy pieczarki i smażymy do zrumienienia. Gdy zaczną brązowieć zmniejszamy ogień na minimalny, dodajemy sos sojowy i przykrywamy. Dusimy pod przykryciem 5 minut. Odstawiamy do ostudzenia (postarajcie się nie wyjeść za dużo, bo zabraknie do kopert) :D
  4. Ciasto rozwijamy i dzielimy na kwadraty (u mnie wyszło 8 kwadratów i nieduży prostokąt który też nafaszerowałam i po prostu złożyłam na pół, a brzegi zagniotłam widelcem.
  5. Kwadraty smarujemy ketchupem, układamy na nich kawałki mięsa, na górze kładziemy troche pieczarek. Przykrywamy plasterkiem sera i składamy jak na zdjęciu niżej.
  6. Złożone koperty smarujemy roztrzepanym jajkiem.
  7. Pieczemy około 30 minut w 200 stopniach - do lekkiego zrumienienia ciasta.
  8. Jeśli zostały nam jakieś pieczarki możemy nimi posypać gotową kopertę po upieczeniu
Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...