poniedziałek, 1 czerwca 2015

Popisowy deser czekoladowy

Dzień dziecka od zawsze kojarzy mi się z czekoladą, więc dziś nie mogło jej zabraknąć. Tym razem w formie eleganckich ciasteczek przełożonych limonkowym serkiem, idealnie równoważącym słodycz biszkoptu i smak truskawek. Deser jest pyszny a zrobicie go w godzinę. Ja użylam specjalnego wykrawacza, ale kiedyś podony deser robiłam przy pomocy folii ofertówki którą zwinęłam w rulon, zakleiłam taśmą klejącą i przy jej pomocy formowałam okrągłe desery. Teraz mam już specjalne narzędzie ze stali - kosztuje parę złotych a sporo ułatwia w kuchni.
Deser czekoladowy z truskawkami i serkiem limonkowym




Składniki: (na 3  porcje)


  • 0,5 szklanki mąki pszennej tortowej
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 średnie jajka
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady Goplana
  • 50g masła
  • 1/3 szklanki cukru kryształu
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 250 g serka mascarpone
  • Sok z połówki limonki
  • skórka otarta z całej limonki
  • około 25 dag ładnych truskawek
Przygotowanie:
  1. Połowę czekolady połamać i rozpuścić w kąpieli wodnej razem z masłem. Ostudzić.
  2. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. 
  3. Jajka ubić z cukrem na puszystą pianę.
  4. Do jajek wlać ostudzoną czekoladę i krótko zmiksowac do połączenia. Dodać mąkę i wymieszać  delikatnie łopatką.
  5. Dno tortownicy o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wylać na niego masę. Piec do suchego patyczka (około 20 minut) w 180 stopniach. Ostudzić.
  6. Serek mascarpone wymieszać z cukrem pudrem, sokiem z limonki i skórką. Truskawki pokroić na połówki.
  7. Wykrawać z biszkoptu koła. Połowę biszkoptowych kółek z jednej strony udekorować pozostałą czekoladą (rozpuścić w kapieli wodnej i posmarować wierzch biszkoptu).
  8. Umieścić w obręczy kółko bez czekolady, dodać łyzkę kremu i wyrównać. Poukładać truskawki rozcięciem na zewnątrz, a środek wypełnić kremem.Na wierzchu położyć kółko z czekoladą i udekorować truskawką
Smacznego!


1 komentarz:

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...