czwartek, 28 listopada 2013

Ekspresowe bułeczki otrębowe z roladkami z łososia i indyka





Dziś proponuję pyszne i zdrowe śniadanie:
Ekspresowe bułeczki z otrębów owsianych (bez mąki) - pyszne, wilgotne w środku i aromatyczne. Tak wigotne, że nie trzeba ich niczym dodatkowo smarować. Jesli kogos odstraszają otręby to podpowiem, że sa niewyczuwalne. Przygotowanie zajmuje dosłownie 2 minuty + czas pieczenia 15 minut. Można upiec poprzedniego dnia.
O otrębach owsianych napisano wiele - ja tylko powiem, że to wspaniałe źródło błonnika. Pomagają regulować poziom dobrego cholesterolu. Ilość otrąb w moich 2 bułeczkach odpowiada dziennemu zapotrzebowaniu na nie.Koniecznie wypróbujcie te bułeczki, ja je uwielbiam.

 Do bułeczek proponuję roladki z łosisia i indyka z delikatnym serkiem chrzanowym.


Potrzebujesz: (śniadanie dla 2 osób)

Bułeczki:
1 jajko
4 łyżki otrąb owsianych
2 czubate łyżki naturalnego serka homogenizowanego
1 szczyptę soli
pół łyżeczki proszku do pieczenia
ulubioną przyprawę: do bułeczek zawsze dodaję jakąś nutkę dla aromatu; Dziś użyłam łyżeczki słodkiej papryki. Można też dodać zioła, granulowany czosnek lub nic nie dodawać.

Roladki:
50g plastrów wędzoneo łososia
1 duży plaster szynki z indyka
2 łyżki twarożku
1 płaska łyżka śmietany 18%
1 płaska łyżeczka chrzanu
 ćwiartka ogórka (krojonego wzdłuż)

Dodatkowo:
szklanka soku 100% Tymbark (u mnie mój ulubiony smak z jabłkiem Champion)
1 pomidor 
odrobina szczypiorku
świeżo mielony pieprz
+ u mnie szachownica z ogórka i marchwii.


Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni

Jajko ubijamy tak, by podwoiło swoją objętość (około minuty). Dodajemy serek i miksujemy do połączenia z jajkiem. Dodajemy resztę składników i mieszamy.

Na blaszce do pieczenia układamy 4 papierki do muffinków. Napełniamy je równo ciastem. Pieczemy 15 minut. Gdy lekko przestygną papierek będzie bardzo łatwo zdjąć. (gdy mi się skończyły papierki pomogłam sobie na szybko zrobionymi miseczkami z folii aluminiowej - kawałek folii owinąć na dnie szklanki by odcisnęła swój kształt. I gotowe :)

W czasie pieczenia bułeczek szykujemy roladki:

W miseczce mieszam ser, śmietanę i chrzan.

Na desce do krojenia rozkładam plastry łososia tak, by tworzyły prostokąt. Smaruję połową serka i delikatnie zwijam. Ostrym nożem kroję w plastry ok 1,5 cm szerokości.
Szynkę smaruję drugą częścią serka, kładę ogórek i zwijam. Kroję w plastry.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...