piątek, 23 maja 2014

Gulasz wołowy

Dziś zapraszam na najlepszy moim zdaniem gulasz wołowy. Bardzo aromatyczny, bogaty smakowo, pikantny i wyrazisty. Mięso rozpływa się w ustach i nie jest przy tym rozciapciane i bez smaku. Jednym słowem : idealny gulasz wołowy. 
Ten gulasz wołowy wcale nie jest trudny w przygotowaniu a na pewno zachwyci miłośników takich potraw. Ja podałam go z kaszą ale można wybrać swój ulubiony dodatek: kopytka, placki ziemniaczane czy pęczak. A mój mąż chciał z ryżem to dostał z ryżem. Dla mnie obowiązkowo kasza :)


Potrzebujesz:
  • 0,7 kg udźca wołowego
  • 2 średnie pomidory
  • 1 dużą cebulę
  • 7-8 suszonych podgrzybków
  • 1 łyżkę grzybowego sosu sojowego
  • 3 łyżki pikantnego ketchupu
  • 50g masła
  • 2,5-3,5 szklanki wody
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • czubata łyżeczka papryki słodkiej
  • płaska łyżeczka papryki ostrej
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 liście laurowe
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • świeżo mielony pieprz kolorowy
Przygotowanie:
  1. Mięso oczyścić z błon i pokroić w sporą kostkę
  2. pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w kostkę.
  3. Cebulę obrać i pokroić w kostkę
  4. W garnku roztopić masło. Wrzucić mięso i obsmażyć na mocnym ogniu często mieszając. Dodać cebulkę, paprykę słodką i ostrą i przeciśnięty czosnek. Smażyć koło 3 minut. Dodać pomidory i posmażyć jeszcze 3 minuty.
  5. Ogień zmniejszyć na minimum. Dolać 2,5 szklanki wody. 
  6. Do garnka dodajemy liście laurowe, pokruszone grzyby, sos sojowy i ketchup. Doprawiamy solą i pieprzem. przykrywamy i na małym ogniu dusimy do miękkości (u mnie około 1,5h). Może zaistnieć potrzeba dolania wody, trzeba pilnować (to zależy od przykrywki).
  7. Gdy mięso jest miękkie wyjmujemy liście i zagęszczamy łyżeczką mąki ziemniaczanej rozrobioną w 1/5 szklanki zimnej wody.
Smacznego!
Przepis pochodzi z bloga Danusi, zmodyfikowałam do swoich potrzeb


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...